Frank Huijink

Over Frank Huijink

Frank Huijink, 3e op de kandidatenlijst van de PvdA

Bevlogen raadslid, thuis op vele terreinen
Samen met Aaltje woon ik bijna 20 jaar in Nuenen-Zuid. Toen nog samen met onze 3 kinderen. Sinds twee jaar zitten we in de fase van oma en opa. In dit mooie groene dorp. Een gemeenschap rijk aan verenigingen en goede doelen. Met veel activiteiten in en rond het Park. Talenten van inwoners die daar tot uiting komen. Sport, kunst en cultuur, schilderen, toneel, dans en muziek. Carnaval en Van Gogh, Oranjevereniging en schutterijen. De Van Goghloop, wielerrondes en rijtoeren. Vrienden en bekenden. Vooral ook veel voor elkaar en met elkaar. Dat maakt Nuenen. Dat voelt thuis. Wij willen er niet meer weg.

Als voormalig sociaal raadsman en adviseur van een landelijke belangenvereniging is opkomen voor je medemens vanzelfsprekend. Van huis uit meegekregen hoe belangrijk het is er voor elkaar te zijn. Zonder voorbehoud of retour. Hoe goed dat doet, hoe fijn dat is. Opkomen voor , gelijke rechten, gelijke kansen, goede betaalbare huisvesting. Dat iedereen een plek heeft, ook als het wat minder gaat. Dat is mijn drijfveer en DNA. Eerlijk en open, met veel respect voor andersdenkenden. Altijd vanuit sociale beweegredenen en democratische principes. Er goed van bewust dat het hier en in ons land kan en mag.

Politiek vanuit een eerlijke en open bestuurscultuur. Professioneel en met voldoende kwaliteit. Oog voor de grote lijnen, hier de belangrijke zaken geregeld worden. Echte invloed en impact hebben. Op het goede niveau en plaatsen insteken. Transparant en kansen voor iedereen.
Met focus op de inwoners. Zowel voor groepen als individuen. Omdat de mensen het belangrijkste zijn. Aandacht en zorg voor elkaar. Jong, oud, werkend of niet. En versterking van gemeenschap en netwerken. Ons sport- en culturele verenigingen. Omdat deze ons echt kloppende hart zijn. Het centrum van onze gemeenschap en dorpen.

Het is aan de kiezers met hoeveel wij in de raad komen. Maar ook buiten de raad zet ik me straks graag in voor ons Nuenen!