PvdA Nuenen voor Lilianne Ploumen (2)

21 februari 2021
Onderstaande tekst staat de komende week in Rond de Linde:

PvdA (lijst 7) voor een eerlijker Nederland

NRC noemt Ons plan voor een eerlijker en fatsoenlijker Nederland ‘klassiek sociaaldemocratisch’. Dat is precies zoals wij het bedoeld hebben.

Corona zet ons leven op zijn kop. Maar we willen niet terug naar het oude normaal. Dingen die ons aan het hart gaan zijn scheefgegroeid. Het moet anders.

Een eerlijke economie

De PvdA wil werken aan een samenleving waarin mensen weer centraal staan. De rekening van de crisis dient niet bij werkenden, kwetsbaren en jongeren terecht te komen, maar bij degenen met de

sterkste schouders: vermogenden, topinkomens, multinationals.

Werk en werkgarantie: Goed werk is de basis van een goed leven. Wij willen minder flex- en meer vaste banen, het minimumloon stapsgewijs naar € 14 per uur en dat niemand zonder perspectief op straat komt te staan.

Waardering voor de zorg: Het zorgpersoneel verdient een structurele verbetering van salaris en werkomstandigheden.

Investeren in jongeren, wonen en onderwijs: Jongeren worden hard geraakt door stapeling van problemen: weinig buffers, onzeker werk, schulden en geen (betaalbare) woning. Er komt een minister voor Wonen. We missen kansen in het onderwijs, de ongelijkheid wordt groter. Daarom extra investeringen in de kwaliteit van het gehele onderwijs.

Een schone en duurzame toekomst is nodig: Alleen dan kunnen we een leefbare planeet doorgeven. De rekening leggen wij bij de echte vervuilers.

Samenwerking in plaats van concurrentie: Samenwerking in de zorg bleek de sleutel tot het opvangen van de eerste coronagolf. Die les passen we breder toe in de publieke sector, in het belang van ons allemaal.