GroenLinks-PvdA Nuenen behaalt op 16 maart 4 zetels

21 maart 2022

Wij danken onze kiezers van harte!

Op 16 maart heeft de Nuenense kiezer gesproken. Met onze 26 fantastische kandidaten, met Jan Wesenbeek als lijsttrekker, hebben wij het vertrouwen gekregen van 2409 Nuenenaren! Wij zijn daarmee de tweede partij in Nuenen geworden. Daar zijn wij natuurlijk blij mee, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen, dat wij eigenlijk op een zetel meer hadden gehoopt. En in elk geval hadden verdiend, want wat hebben we een geweldige campagne gevoerd. Op alle fronten waren we actief: in het dorp met wenskaarten, met een door velen geschreven en gedragen sociaal en groen verkiezingsprogramma, in de lokale pers met inhoudelijke stukken van onze kandidaten over onderwerpen waar wij ons de komende raadsperiode voor gaan inzetten, ouderwets flyeren, inzet van eigentijdse multimedia, prachtige filmpjes met ‘stemadvies’ van onze kandidaten, deelname aan verkiezingsdebatten en interviews, de pubquiz voor politieke junkies. Kortom, je kon in Nuenen niet om GroenLinks-PvdA heen.

En dan ons stemmenkanon Aaltje: 597 stemmen! Ongelooflijk! In haar eentje een volledige zetel gehaald, ongekend. Al dat fietsen van en naar en door Nuenen, Gerwen en niet te vergeten Nederwetten heeft zich op 16 maart uitbetaald. Het is niet onopgemerkt gebleven (!).

En hoe nu verder? Wij vinden dat wij met 4 zetels moeten kunnen meebesturen. W70 heeft het voortouw bij de coalitiebesprekingen. Als informateur is Frans Stienen, voormalig CDA-wethoudeer uit Helmond, aangezocht. Wij gaan de komende spannende weken met interesse en betrokkenheid volgen. We houden je op de hoogte.