Groen en Sociaal Nuenen

12 november 2021

Op 9 november 2021 stuurden wij onze leden de volgende mail:

Beste leden,

Met genoegen leggen wij je hierbij het eerste conceptverkiezingsprogramma GroenLinks-PvdA Nuenen voor. Het betreft het concept van het raadsverkiezingsprogramma (op hoofdlijnen), dat op dinsdag 16 november 2021 in de Weverkeshof door de samenstellers aan de leden van de PvdA en GroenLinks zal worden gepresenteerd.

We hebben voor een tiental thema’s gekozen, die op de 16e nader toegelicht worden. Het concept is het resultaat van de inbreng van onze leden en een aantal niet-leden. Uiteraard is er dan volop gelegenheid om aanvullingen te doen en concrete (actie)punten in te brengen.

Met dit conceptprogramma gaan we de ‘boer’ op. Maatschappelijke organisaties, verenigingen, worden uitgenodigd om kennis te nemen van het conceptprogramma en hun reacties daarop te geven. De planning is om dat de 24e november te doen. Via lokale media worden zij uitgenodigd. Het is verder de bedoeling om de maand december te gebruiken om het programma verder onder de aandacht te brengen bij de organisaties die hun wensen aan ons kenbaar gemaakt hebben. In de loop van januari 2022 zal het programma een definitief karakter krijgen en officieel gepresenteerd worden aan leden en belangstellenden.

Ondertussen is de kandidaatstellingscommissie aan de slag. Kandidaten voor een verkiesbare plaats hebben zich intussen al gemeld, maar uiteraard willen wij met een mooie kieslijst voor de dag komen van minimaal 20 mensen die met trots hun naam aan de progressieve koers van GroenLinks-PvdA willen verbinden. Wij stellen het zeer op prijs als je je hiervoor wilt aanmelden, dat kan tot en met zondag 14 november 2021 bij Jo Laeven ([email protected]).

Graag tot dinsdag 16 november om 19.30 uur in de Weverkeshof.

Met vriendelijke groet,

namens PvdA Nuenen,