De gemeenteraadsverkiezingen komen er weer aan

30 mei 2021

Aan de Nuenense Krant en Rond de Linde hebben wij op 31 mei 2021 het volgende artikel gestuurd:

De gemeenteraadsverkiezingen komen er weer aan

Als straks de zomer voorbij is, staat iedereen die op een of andere manier een connectie heeft met de lokale politiek weer op scherp voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

Je realiseert het je misschien niet zo, maar de lokale politiek bepaalt voor een groot deel, en het meest direct, jouw leven en dat van je kinderen en je ouders. Het beleid wordt vaak bedacht en besloten in Den Haag, maar voor de uitvoering is in vele gevallen de gemeente verantwoordelijk. En dan hebben we het over wonen, bouwen, werken, (ouderen)zorg, sport, zwembaden, veiligheid, uitvoering Covid-steunmaatregelen, jeugdzorg, scholen, bibliotheek, burgerparticipatie, energietransitie, verkeer, bereikbaarheid, afvalinzameling, cultuur, brandweer, handhaving, verenigingsleven, wegen- en groenonderhoud etc. Kortom, waar bemoeit de gemeente zich eigenlijk niet mee?

Dus, ben je betrokken, heb je een mening, vind je dat het beter anders had gekund, dan heb je een goede reden om je aan te melden bij een van de politieke partijen in Nuenen, het liefst bij de PvdA natuurlijk. Alle politieke partijen staan te springen om jonge mensen.

De PvdA organiseert landelijk en regionaal workshops en leergangen om thuis te raken in de politiek, gratis. Maar ook in Nuenen is de PvdA actief op zoek naar nieuwe politieke talenten. Om er vast in te komen kun je zaterdag 3 juli van 10.00 – 13.00 uur meefietsen met Jan Wesenbeek en Ronald Thomassen, onze raadsleden. De fietstocht gaat langs voorbeelden waar de lokale politiek het verschil maakte. Hiervoor om 09.30-10.00 verzamelen bij Het Klooster met koffie en koek. Na afloop lunch. Je kunt je aanmelden bij Aaltje Saarloos [email protected].  Voor algemene informatie zie  www.nuenen.pvda.nl.