Jan Wesenbeek lijsttrekker PvdA Nuenen

17 november 2017

De ledenvergadering van de PvdA Nuenen heeft op 15 november unaniem de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vastgesteld. Lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen is Nuenenaar Jan Wesenbeek. Hij is een graag geziene dorpsgenoot en maakte van 1986 – 1998 al eerder deel uit van de Nuenense raad. Jan is als persoon een groot verbinder. Dat is ook precies wat de Nuenense raad goed kan gebruiken. Tegenstellingen moeten worden overbrugd en er moet worden samengewerkt. Veel mensen kennen hem als voormalig prins Carnaval, van de huurdersraad Helpt Elkander, de Toerclub Nuenen, als vrijwilliger bij de Archipelgroep of Likkepot.

Kiezers kunnen rekenen op een progressief geluid. De PvdA kiest er in haar verkiezingsprogramma voor om kwetsbaren te steunen. Als het nodig is, moet de gemeente zorg voor haar inwoners organiseren. De gemeente moet zorgen dat oud en jong aan bod komen. Mogelijk wordt de gemeentelijke herindeling een thema tijdens de verkiezingen. De PvdA is daarover heel helder: snel fuseren met Eindhoven. Dat is de gemeente waar Nuenen de meeste sociaaleconomische binding mee heeft. We gaan er bijvoorbeeld winkelen, gaan er naar het theater, we werken er of we gaan er naar school. Eindhoven is de logische fusiepartner.